5 nasion, które warto włączyć do diety

5 nasion, które warto włączyć do diety

Nasiona to ważny składnik menu, a lista powodów, dla których warto korzystać z ich wsparcia, jest długa. Na jakie nasiona warto zwrócić największą uwagę? W jaki sposób zdrowa dieta z takim dodatkiem może nam pomagać w utrzymaniu dobrej formy?

Miejsce 5. Sezam
Sezam pomaga nam w walce z wolnymi rodnikami, jest jednocześnie bardzo dobrym źródłem magnezu, żelaza oraz potasu. Kto postawi na taki dodatek, ten może skutecznie chronić się przed zbyt wysokim cholesterolem oraz wspierać swój układ krążenia.

Miejsce 4. Siemię lniane
Nasiona lnu często pojawiają się w kuracjach odchudzających, o czym decyduje m.in. spora zawartość błonnika. Zdrowa dieta, w której siemię lniane będzie się pojawiało dość często, może nam też pomagać w walce z licznymi dolegliwościami. Lepsza praca przewodu pokarmowego, mniej problemów z cholesterolem – oto korzyści, jakie może nam przynieść włączenie lnu do jadłospisu.

Miejsce 3. Dynia
Nasiona dyni to kolejny dodatek, dzięki którym nasza dieta nabierze większej wartości. W nasionach tych nie brak wartościowego białka oraz kwasów tłuszczowych omega-3, dobrze reprezentowany jest tu również cynk oraz witaminy z grupy B. Dzięki temu dynia może nas wspierać w walce ze stanami zapalnymi, a jednocześnie pomaga nam utrzymać lepszą formę.

Miejsce 2. Słonecznik
Dzięki nasionom słonecznika możemy zapomnieć o wolnych rodnikach, które często okazują się główną przyczyną wielu chorób. Słonecznik ma jednocześnie bardzo dobry wpływ na układ krążenia, co jest zasługą witaminy E, wspiera nas też solidną porcją fitosteroli oraz tak ważnych składników mineralnych, jak potas, fosfor czy selen.

Miejsce 1. Nasiona chia
Nasiona chia to rewelacyjne źródło witamin i minerałów, dzięki czemu nasz organizm otrzymuje doskonałe wsparcie. Mniej problemów z krążeniem krwi, skuteczna ochrona przed zbyt wysokim ciśnieniem oraz zbyt wysokim stężeniem cholesterolu, mniejsze ryzyko rozwoju cukrzycy – to tylko wybrane korzyści, jakie może nam przynieść zdrowa dieta z takim dodatkiem.

Nasiona mogą odgrywać bardzo ważną rolę w menu. Im prędzej nauczymy się korzystać z ich wsparcia, tym lepiej dla nas. A jeśli uda nam się dobrać rodzaj nasion do swych potrzeb, możemy liczyć na wspaniałe efekty.

One thought on “5 nasion, które warto włączyć do diety
  1. Marta

    Bardzo zdrowe rzeczy, odkąd włączyłam nasiona i pestki do diety czuję różnicę.

    12 lipca 2021
Dodaj komentarz